Με την εξέταση σε τρία μαθήματα συνεχίζονται σήμερα Τετάρτη οι Πανελλαδικές για τους υποψηφίους των ΓΕΛ. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα εξής μαθήματα: Λατινικά ( Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληρ/κής).
Για να δείτε τα θέματα στα Λατινικά, πατήστε ΕΔΩ.
Για να δείτε τα θέματα στη Χημεία, πατήστε ΕΔΩ.
Για να δείτε τα θέματα στην Πληροφορική, πατήστε ΕΔΩ.
Οι υποψήφιοι των Γενικών λυκείων θα εξεταστούν εκ νέου την Παρασκευή, τελευταία ημέρα, για όσους δεν δίνουν ειδικά μαθήματα. Οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται στις 10 Ιουνίου για τους μαθητές των ΓΕΛ και στις 17 Ιουνίου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου. Επόμενη εξέταση για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022, με τα μαθήματα Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο και Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης.
Αναλυτικά, το πρόγραμμα για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ:
Παρασκευή 10/6: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Υγείας).
Δύσκολα θέματα σε Αρχαία και Μαθηματικά
Την δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) διαγωνίστηκαν σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία.
«Απαιτητικό» ήταν, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, το άγνωστο κείμενο των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ τα ζητούμενα στο γνωστό κείμενο ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια χωρίς να εμφανίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ΟΕΦΕ: Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα απόσπασμα των «Πολιτικών» του Αριστοτέλη και σε ένα από το «Διατριβαί» του Επίκτητου. Τα ζητούμενα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν εμφάνιζανιδιαίτερες δυσκολίες. Το αδίδακτο κείμενο αντλήθηκε από το «Ιστορίαι» του Θουκυδίδη.
Η νοηματική του απόδοση κρίθηκε απαιτητική, οι γραμματικές παρατηρήσεις χαρακτηρίστηκαν απλές και διατυπωμένες με σαφήνεια ενώ στο συντακτικό πέρα από τη συνηθισμένη άσκηση συντακτικής αναγνώρισης των όρων, ζητήθηκε μετά από καιρό το συντακτικό φαινόμενο του πλαγίου λόγου.
Απαιτητικά χαρακτηρίστηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τα Μαθηματικά που απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους μαθητές. Τα προς εξέταση θέματα κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης, ενώ σύμφωνα με τους καθηγητές δεν υπήρχαν ασάφειες.
Τα Μαθηματικά σύμφωνα με την ΟΕΦΕ ήταν απαιτητικά για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Εξετάζουν μεγάλο εύρος της ύλης. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν ευχέρεια στις πράξεις και ολοκληρωμένες γνώσεις για να ανταποκριθούν. Οι βαθμολογίες από 15 και πάνω απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητες στο αντικείμενο από την πλευρά των μαθητών.
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, τα θέματα στη Βιολογία ευνόησαν τη συνδυαστική σκέψη και απαίτησαν από τους υποψηφίους να εμβαθύνουν στην ύλη καθώς και να έχουν κατανοήσει τους βιολογικούς μηχανισμούς που περιγράφει το σχολικό εγχειρίδιο.
Οι υποψήφιοι των Γενικών λυκείων έκαναν «πρεμιέρα» με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Το θέμα της Γλώσσας αφορούσε στην ιστορία και στις ιστορικές γνώσεις. Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ τα κείμενα δεν πρέπει να δυσκόλεψαν τους υποψηφίους καθώς κρίθηκαν ως κατανοητά.
πηγή:protothema